Σάββατο, 12 Αυγούστου 2017

Δριμύς ο καύσων “Εωσφόρος” στην μητρόπολη Μεσσηνίας


Δριμύς ο καύσων αφιχθείς
άφωνος ως γλυπτός ιχθύς
τους πάντας εκδικείται
όσους «καλόν χειμώνα» ευθύς
μας εύχονται πανευτυχείς·
το θέρος ου πτοείται.
και επανέρχεται δριμύ
βράζει και δέρνει και γαμεί
μας λούζει στον ιδρώτα
που τρέχει πια ποταμηδόν
υπτίως μα και πρηνηδόν
στα στήθη και τα νώτα

Το ποιηματάκι το βρήκαμε εδώ
Σχόλιο Ιστολογίου Κατάνυξις: Ποιος άραγε ο λόγος, εν μέσω ακραίου καύσωνος, να συντάξει τέτοια εγκύκλιο ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας; Οι παπάδες του τον τρέμουν έτσι κι αλλιώς, του Πατριάρχη είναι το Δεξί του χέρι, στην Ι. Σύνοδο όλοι γνωρίζουν τις θέσεις του. Γιατί να πέσει τόσο χαμηλά να ξανά ασχοληθεί με τους “αγύρτες”
Τυχόν λωποδύτες του κοινού ποινικού δικαίου, που φοράνε ράσα για να "κάνουν τη δουλειά", δικαίως να τους καταγγείλει στην αστυνομία, να συλληφθούν, να δικαστούν και να τιμωρηθούν, για τις πράξεις τους. Να ισοπεδώνει όμως και να εξισώνει, κομπιναδόρους και πορτοφολάδες, με κληρικούς καθηγητές της Θεολογικής και Θεολόγους, μοναχούς και λαϊκούς, όσους αντιδρούν για λόγους πίστεως, αποτειχιζόμενοι Πατερικώς από την αίρεση, συνιστά δόλια πρακτική!
Μήπως η Συνοδικά επιχειρούμενη εισαγωγή του Οικουμενισμού στο Κολυμπάρι, αύξησε επικίνδυνα την απόστασή του από τους Αγίους Πατέρες και από το να ορθοτομεί; Μήπως δεν αγρυπνεί για το ποίμνιο όπως λέει, αλλά έχει χάσει τον ύπνο του; Αναρωτιόμαστε με απορία και πόνο. Όντως δριμύς ο καύσων που περνάμε (τον βάφτισαν και Εωσφόρο οι γραφικοί), αλλά...
Προς 
Τους Πανοσιολογιωτάτους και Αιδεσιμωτάτους Εφημέριους των Ενοριακών Ιερών Ναών και το Πλήρωμα της καθ’ Ημάς Ιεράς Μητροπόλεως
Αγαπητοί μου Πατέρες και ευλαβείς Χριστιανοί, 
Το Σώμα της Εκκλησίας στηρίζεται στους Ιερούς Κανόνες, στους οποίους παρουσιάζεται μία τάξις ιεραρχική, όπου κάθε μέλος της Εκκλησίας δεν κινείται ανεξάρτητα και ανεξέλεγκτα, αλλά δίδει λογαριασμό και έχει την αναφορά του, ο Επίσκοπος στην Ιερά Σύνοδο, οι Κληρικοί στον Επίσκοπο της Τοπικής Εκκλησίας και οι Λαϊκοί στους Ιερείς Εφημέριους. 
Δυστυχώς όμως, κάποια μέλη της Εκκλησίας περιφρονούν την κανονική αυτή τάξη και επιδιώκουν να κινούνται αυτόνομα, ανεξάρτητα και ανεξέλεγκτα, δίχως να τηρούν την ιεραρχία που προαναφέραμε, με αποτέλεσμα να προκαλούν στο Σώμα της Εκκλησίας σχίσματα, ακόμη και αιρέσεις.
Ειδικότερα:
α) Στην Τοπική μας Εκκλησία, κυκλοφορούν συχνά ρασοφόροι, ακόμη και λαϊκοί, μοναχοί ή και μη μοναχοί (δηλαδή ψευδοκληρικοί και ψευδομοναχοί), οι οποίοι αφενός μεν 
παραθεωρούν τον Επίσκοπο της Τοπικής Εκκλησίας της Μεσσηνίας, και με το πρόσχημα ότι είναι «ψυχοσωτήρες» γυρνούν όλη την εκκλησιαστική περιοχή, αυτοχαρακτηριζόμενοι προφήτες, φωτισμένοι και χαρισματούχοι, χωρίς να είναι πραγματικοί και κανονικοί ιερείς, δηλαδή χειροτονημένοι από κανονικό Επίσκοπο και χωρίς την άδεια του Επισκόπου σας, του Μητροπολίτου Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, τελούν το μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως, εξαπατούν τους πιστούς με ανύπαρκτες και ανυπόστατες θαυματομαγγανείες, οράματα, εξορκισμούς, οργανώνουν δήθεν πνευματικές συναντήσεις σε διάφορα σπίτια και κάποιες φορές τελούν και τη Θεία Ευχαριστία. Καθιστούν, δηλαδή, τα σπίτια διαφόρων αφελών χριστιανών, σε μόνιμο εργαστήριο εξορκισμών, σε βιομηχανία θαυμάτων, οραμάτων και δήθεν υπερφυσικών καταστάσεων και τελικά αυτοανακηρύσσονται και αυτοδιαφημίζονται ως άγιοι και πνευματικοί γεροντάδες.
Έκτος από όλα αυτά, δηλαδή τις αντικανονικές ενέργειες που διαπράττουν, με τον τρόπο τον οποίον εργάζονται δημιουργούν πνευματικά, ψυχολογικά και ψυχικά θύματα. Όταν δηλαδή προφητεύουν, ως άλλοι ψευδοπροφήτες, γεγονότα τα οποία θα συμβούν δήθεν στους ανθρώπους ή στους οικογένειές τους, διασπείρουν ευφάνταστα τρομοκρατικά συναισθήματα με οδυνηρές συνέπειες.
Επίσης, μέσω διαφόρων απλών και αγαθών ανθρώπων, εκμεταλλευόμενοι την απλότητα, αφέλεια και αγαθότητα αυτών, διαφημίζουν τις δήθεν αρετές τους, τις ηθικές κατακτήσεις τους, τα ιδιαίτερα χαρίσματα και τις θεραπευτικές ιδιότητες που κατέχουν, με αποτέλεσμα να δημιουργούν όχι μόνο οπαδούς αλλά και να εγκλωβίζουν κάποιους από τους απλοϊκούς ακροατές τους στα δίχτυα των επιδιώξεών τους, που δεν είναι άλλες από το να μαζεύουν χρήματα, να ζουν εις βάρος των συνανθρώπων τους και να πορίζονται αγαθά, ακόμη και να υποκλέπτουν περιουσίες, κινητές και ακίνητες.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή και εκείνων, οι οποίοι ηθελημένα ή αθέλητα, τα υποτιθέμενα δηλαδή πνευματικά παιδιά τους, οι οποίοι ως τυφλοί και φανατισμένοι οπαδοί αναλαμβάνουν τη διαφήμισή τους μέσω έντυπων, διαδικτύου, δημοσίων σχέσεων και άλλων συγχρόνων μέσων επικοινωνίας, προπαγανδίζοντας υπέρ αυτών και προβάλλοντας όλα τα υπερφυσικά χαρίσματα των εν λόγω γεροντάδων και πνευματικών, οι οποίοι προκειμένου να επιτύχουν τους σκοπούς των και για να επιβεβαιώσουν τα ιδιαίτερα χαρίσματά τους, κατασυκοφαντούν τον Επίσκοπο και τους Ιερείς. Και το πράττουν αυτό αφενός μεν για να αποδείξουν ότι δεν είναι ε
κτος «ώσπερ οι λοιποί των ανθρώπων», αφετέρου δε για να απομακρύνουν τους ανθρώπους και να απομονώνουν τους οπαδούς τους, ώστε αδέσμευτοι και ανεξέλεγκτοι να μπορούν να τους εκμεταλλεύονται με κάθε τρόπο και μέσο.β) Στα όρια της Τοπικής μας Εκκλησίας κυκλοφορεί επίσης από κάποιους αυτοαποκαλούμενους «Ορθοδόξους Χριστιανούς», έντυπο προς υπογραφήν με τον τίτλο, «Ομολογία Πίστεως», το οποίο προτρέπουν ανυποψίαστους Ορθοδόξους πιστούς να το υπογράψουν με σκοπό να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις Αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, με το επιχείρημα ότι στη Σύνοδο αυτή αποφασίστηκαν αιρετικές απόψεις και αντιλήψεις.Αυτοί οι εκκλησιαστικά ακέφαλοι κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί, οι οποίοι συνέταξαν την παραπάνω «Ομολογία Πίστεως», αλλά και αυτοί που γίνονται υπογραφοσυλλέκτες τους, ξεχνούν ότι την Ορθοδοξία ή την αίρεση, σύμφωνα με τους κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, την αποφασίζει και την διαπιστώνει η Σύνοδος των Επισκόπων κάθε Τοπικής Εκκλησίας και όχι μεμονωμένες ομάδες κληρικών, μοναχών και λαϊκών, οι οποίοι εξ αίτιας της στάσεώς τους αυτής έναντι της Κανονικής Εκκλησίας, δεν γίνονται μόνον σχισματικοί ή αποτειχισμένοι, αλλά και εγκλωβίζονται στα πλοκάμια μιας ασυνείδητης ή και ενσυνείδητης αίρεσης.  
Κατά τη διδασκαλία της Εκκλησίας, αιρετικός είναι μεν εκείνος ο οποίος πρεσβεύει και διδάσκει διαφορετική πίστη από την Ορθόδοξη πίστη, αλλά και αυτός, ο οποίος δημιουργεί μια νέα εκκλησιαστική πραγματικότητα, μια δική του αντίληψη περί Εκκλησίας «λαϊκού ή πρεσβυτεριανου τύπου», χωρίς δηλαδή τον Επίσκοπο. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι οι Αποφάσεις κάθε Συνόδου, όπως και της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, είναι αποτέλεσμα του φωτισμού του Αγίου Πνεύματος και όχι προϊόν αριθμού υπογραφών, κι’ αυτό γιατί η Ορθοδοξία δεν έχει να κάνει με οπαδούς και ιδεολογίες, όπως τα διάφορα σωματεία και οι σέκτες, αλλά βρίσκεται σε αναφορά προς την κανονικότητα, όπως αυτή εκφράζεται και διαφυλάσσεται με βάση την ιεραρχική και κανονική τάξη (Ιερά Σύνοδος -Επίσκοποι -Ιερείς), στην ίδια τη ζωή της Κανονικής Εκκλησίας.
Ο καθένας μέσα σ’ αυτήν την ιεραρχική και κανονική τάξη διακονεί το ίδιο Σώμα, την Εκκλησία, και εκφράζει την ίδια πίστη και το ίδιο Βάπτισμα, όπως εκφραστικά το περιγράφει ό Απόστολος Παύλος,
Ο καθένας μέσα σ’ αυτήν την ιεραρχική και κανονική τάξη διακονεί το ίδιο Σώμα, την Εκκλησία, και εκφράζει την ίδια πίστη και το ίδιο Βάπτισμα, όπως εκφραστικά το περιγράφει ό Απόστολος Παύλος, «Εις Κύριος, μία πίστις, εν βάπτισμα» (Εφ. 4, 5).
Όταν τα μέλη του Σώματος της Εκκλησίας δεν ακολουθούν την ανωτέρω ιεροκανονική τάξη, τότε δημιουργούν, με πρόφαση τον υπέρμετρο ζήλο τους υπέρ της Ορθοδοξίας, δυσλειτουργία στο Σώμα της Εκκλησίας, αποσχίζονται αυτονομούνται, αποτειχίζονται και τελικά δημιουργούν παθολογικές καταστάσεις.
Με τον τρόπο αυτό αυτονομούνται από το κανονικό Σώμα της Εκκλησίας και χωρίς να το καταλαβαίνουν 
δημιουργούν αίρεση, ως συνεπακόλουθο του σχίσματος, που τους οδηγεί τελικά εκτός Εκκλησίας και ενώ αυτοαποκαλούνται Ορθόδοξοι, βρίσκονται αποκομμένοι, ανεξάρτητοι και αυτοπεριορισμένοι στην ιδεολογική τους πλάνη. Η συλλογή τέλος των υπογραφών, αποδεικνύει ότι η εκκλησιαστική τους συνείδηση είναι αμβλυμένη και προσπαθούν με μέσα κοσμικού σωματειακού τύπου, να επιβάλλουν πρωτίστως στους οπαδούς τους και ύστερα στους αδαείς και ανυποψίαστους τις απόψεις τους, ενώ παράλληλα αναζητούν στηρίγματα κοσμικού τύπου στην αδύναμη επιχειρηματολογία τους.
Με όλους αυτούς, Αγαπητοί μου, τους ψευδοπροφήτες και τους δήθεν χαρισματούχους, πλανεμένους και αποτειχισμένους ψευδοορθοδόξους, κάθε συζήτηση μαζί τους αποβαίνει μάταιη, επειδή όλοι τους είναι αμετανόητοι ενώ εξυπηρετούν σκοπούς άλλων, αλλά κυρίως την ιδιοτέλεια και τον εγωισμό τους.
 
Είναι «πλανώντες και πλανώμενοι» και ουδέποτε πρόκειται να μετανοήσουν και να ενταχθούν στο Σώμα της Εκκλησίας και της κανονικής τάξεως, επειδή θεωρούν ότι είναι οι «σωτήρες» του κόσμου και της Εκκλησίας. Διακατέχονται και προσωποποιούν έναν εωσφορικό εγωισμό, και ικανοποιούν την ορθοδοξολαγνεία τους υπηρετώντας άλλες σκοπιμότητες και επιδιώξεις, ξένες από αυτές που η Ορθόδοξη Εκκλησία πρεσβεύει και οι άγιοί Της υπηρέτησαν, δίδαξαν και εξέφρασαν.Ως Επίσκοπός σας, προτρέπω όλους ανεξαιρέτως να μην εμπιστεύεσθε τον κάθε αγύρτη και θεομπαίχτη ρασοφόρο, ο οποίος εν ονόματι του Ιησού Χριστού προσπαθεί να σας συγκινήσει με το ύφος του, την εξωτερική εμφάνισή του, την υποκριτική συμπεριφορά του και την δήθεν μαχητικότητα του υπέρ της Ορθοδοξίας, ο οποίος μπορεί να εκμεταλλεύεται ή και να επικαλείται την αγιορείτικη καταγωγή του και να ξεγελάει τους εύπιστους και απλούς ανθρώπους, οι οποίοι πέφτουν ως θύματα στα δίχτυα του. Ούτε να διαβάζετε τα δικά τους προπαγανδιστικά έντυπα.Γι’ αυτό και Σας, παρακαλώ όλους, κληρικούς και λαϊκούς, να μην παρασύρεσθε από κάθε πλανεμένο και χριστοκάπηλο, και να δείχνετε εμπιστοσύνη στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και στον Επίσκοπό σας, να συμβουλεύεσθε αυτόν και τους κληρικούς εφημέριους των ενοριών σας, και να μην ενθουσιάζεσθε από κάθε τι το διαφορετικό, μυστικιστικό και δήθεν μαχητικό υπέρ της αμωμήτου πίστης, αλλά να έχετε κρίση και διάκριση, γιατί όπως μας διδάσκει και ο Ευαγγελιστής Ιωάννης «μη παντί πνεύματι πιστεύετε, αλλά δοκιμάζετε τα πνεύματα ει εκ Θεού έστιν, ότι πολλοί ψευδοπροφήται εξεληλύθασιν εις τον κόσμον» (Α’ Ίω. 4,1).
Με πατρικές ευχές και ευλογίες

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ